اجرا و پشتیبانی شبکه

 

پشتیبانی شبکه

شبکه کامپیوتری در واقع ستون فقرات بخش آیتی و فناوری اطلاعات شرکت شما است. اتصال تمامی دستگاه ها به وسیله این شبکه صورت می پذیرد و تمامی اطلاعات و دیتاها در این بستر منتقل می شود. نصب شبکه های کامپیوتری و پشتیبانی از آن دسترسی به تمام بخش های سخت افزاری و نرم افزاری را در یک بستر واحد فراهم می آورد. هر کدام از خطوط ارتباطی، سرور، سوئیچ ها، رایانه ها، چاپگرها و یا اتصال اینترنت ممکن است دچار مشکل یا اختلال شوند. این اختلال و یا قطعی ممکن است به صورت کلی و یا جزئی رخ بدهد. در این زمان است که کار پشتیبان شبکه شروع می شود و به سرعت این مشکلات را بر طرف می کند. این فرد با مدیریت پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری می تواند تمام مشکلات رخ داده را رفع نمیاد. 

وظیفه دیگر این فرد برای پشتیبانی شبکه های کامپیوتری بررسی دوره ای و اطمینان به صحت عملکرد تمامی اجزا است تا مشکلی به وجود نیاید. در حقیقت پشتیبان شبکه دو وظیفه رفع مشکلات شبکه و عیب یابی آن را بر عهده دارد و با مدیریت و نگهداری از شبکه های کامپیوتری از بروز مشکلات احتمالی تا حد زیادی جلوگیری می کند. پشتیبانی و نگهداری شبکه فعالیتی تخصصی و حرفه ای است که باید از افراد کارآزموده و ماهر بهره برد. تجربه فرد نیز یک عامل اساسی است و به سرویس های انجام شده کیفیت بالاتری می دهد.

پشتیبانی شبکه چیست

نگهداری و بروزرسانی شبکه برای بسیاری از کسب و کارها ضروری است. به طور کلی تمامی خدماتی که برای حفظ و پایداری شبکه انجام می شود را “پشتیبانی شبکه” می گویند. خدماتی از قبیل حفظ و نگهداری شبکه، تعمیر و عیب یابی، حل مشکلات سخت افرازی و نرم افزاری، به روزرسانی های مداوم و آموزش به کارکنان بخشی از پشتیبانی شبکه است. کلیه خدمات دو گروه کاری کارکنان خود سازمان و یا شرکت های شبکه انجام می دهند.

 

اگر در شرکت یا سازمان خود از شبکه های کامپیوتری استفاده می کنید حتما با مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری مواجه شده اید. پشتیبانی شبکه برای رفع مشکلات شبکه یا ارتقاء سخت افزار و نرم افزار شبکه استفاده می شود. وظیفه پشتیبانی رفع مشکلات پیش آمده و جلوگیری از قطعی و خرابی شبکه در آینده است. برخی از شبکه های کامپیوتری به پشتیبانی 24 ساعته نیاز دارند. بنابراین داشتن یک تیم پشتیبانی قوی یا قرارداد با یک شرکت متخصص پشتیبانی شبکه ضروری است.

 

پشتیبانی و نگهداری شبکه

 

پشتیبانی و نگهداری شبکه چیست و پشتیبان به چه کسی اطلاق می شود؟

پشتیبانی شبکه به مجموعه خدماتی که در جهت حفظ و نگهداری، رفع ایراد و اشکالات احتمالی و بالا بردن ضریب امنیت و پایداری زیرساخت و تجهیزات شبکه، نرم افزار و اطلاعات یک شرکت و یا سازمان، انجام میگردد گفته میشود. پشتیبان شبکه نیز به فرد یا شرکتی که مجموعه فعالیت های فوق را مدیریت میکند و یا انجام میدهد گفته میشود. پشتیبان شبکه می تواند یک فرد و یا یک شرکت متخصص باشد که در حوزه پشتیبانی شبکه مهارت و تخصص دارد. مدیریت و نگهداری از شبکه های کامپیوتری باید توسط افراد مجرب و با تجربه انجام شود تا خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار و نگهداری از سیستم ها به بهترین نحو ممکن صورت پذیرد.
تمامی تجهیزاتی که در شبکه به کارگرفته شده اند، باید به صورت هفتگی و یا ماهیانه به بررسی و عیب یابی شوند. شما با دریافت خدمات پشتیبانی از مشکلات احتمالی خرابی و قطعی شبکه پیشگیری می‌ کنید و قبل از بروز مشکل آن را رفع می کنید. در صورت وقوع مشکل نیز تیم پشتیبان پیشگام رایانه به سرعت وارد عمل می شود و مشکل شما را حل می کند. کارشناسان فنی شرکت پیشگام رایانه به صورت مستمر و دوره‌ ای از تمامی مراکز تحت پوشش خود بازدید به عمل می‌آورند و تمامی مشکلات احتمالی را برطرف می‌ کنند. سرویس های دوره ای شبکه سبب می‌ شود که مشکلات احتمالی در کوتاه‌ ترین زمان ممکن برطرف شود و شبکه در بهترین حالت قرار داشته باشد.

انواع پشتیبانی شبکه

 

خدمات پشتیبانی شبکه کامپیوتر به دو نوع کلی تقسیم می شود:

  • پشتیبانی حضوری
  • پشتیبانی آنلاین

در پشتیبانی حضوری، متخصص شبکه در محل مشتری حاضر می شود و مشکلات مربوط به شبکه را رفع می کند. اما در پشتیبانی آنلاین، متخصص شبکه به صورت ریموت کارهای شبکه را انجام می دهد. متخصص شبکه با این روش به شبکه ریموت زده و مواردی که امکان دارد به صورت آنلاین انجام می دهد. در صورتی که کارها به صورت آنلاین انجام نشود، نیروی متخصص به محل مشتری اعزام می شود.

پشتیبانی فنی شبکه کامپیوتر

 

وقتی مشکل کامپیوتری دارید، با پشتیبانی فنی تماس می گیرید که دست در دست هم با متخصص پشتیبانی شبکه کار می کند. اگر دوست دارید مشکلات را حل کنید یا از بروز مشکل جلوگیری کنید، حرفه ای به عنوان یک متخصص پشتیبانی شبکه می تواند برای شما مناسب باشد. متخصصان پشتیبانی شبکه مشکلات شبکه کامپیوتری را تجزیه و تحلیل، عیب یابی و ارزیابی می کنند. نقش مهمی در حفظ شبکه های یک سازمان، مانند انجام پشتیبان گیری از فایل، ایفا می کنند. همچنین از طریق پیکربندی سخت افزار و آموزش کاربر نهایی به حفظ امنیت اطلاعات و امنیت شبکه کمک می کنند. تکنسین های فنی شبکه اغلب زیر نظر مدیران شبکه و سیستم های کامپیوتری کار می کنند که وظایف پیچیده تری را انجام می دهند.
انجام پشتیبانی فنی در سطح پایه عبارت است از انجام وظایف نگهداری و تعمیر تجهیزات محاسباتی و شبکه، از نقطه دریافت و نصب تجهیزات محاسباتی تا نقطه دسترسی موفق به شبکه. پشتیبانی فنی شبکه شامل نصب تجهیزات محاسباتی، حل مسئله و نگهداری شبکه تحت نظارت دقیق است. یک تکنسین فنی شبکه برای نصب تجهیزات مرتبط با شبکه و پیاده سازی نرم افزار، دسکتاپ، تجهیزات محاسباتی و تجهیزات جانبی، مهارت ها و دانش تجهیزات محاسباتی در حین کار را ارتقا می دهد. بخش فنی کار شامل آماده‌ سازی هر یک از تجهیزات محاسباتی پس از راه اندازی شبکه یا نصب فایل‌های سیستم، فایل‌های پیکربندی و سیستم‌های عامل و همچنین آموزش به کاربران در کارکرد تجهیزات محاسباتی باشد.

خدمات نصب و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

 

نصب و پیاده سازی شبکه های کامپیوتری و طراحی آن از جمله کارهای اولیه در خصوص ایجاد یک شبکه است. خدمات نصب و پشتیبانی شبکه زیر ساخت و پسیو در پیشگام رایانه توسط نیروهای متخصص و دوره دیده با سرعت و کیفیت بالا انجام می شود. برای دریافت مشاوره در خصوص نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری و جابجایی و تغییر ساختار شبکه می توانید با پیشگام رایانه تماس حاصل فرمایید. کلیه خدمات نصب، نگهداری و پشتیبانی شبکه و سخت افزار در این مجموعه به صورت تخصصی و حرفه ای به وسیله نیروهای متخصص و دوره دیده انجام می شود.

ما به طور کلی پنج نوع خدمات پشتیبانی شبکه را به مشتریان خود ارائه می دهیم:

  • خدمات پسیو شبکه
  • خدمات اکتیو شبکه
  • خدمات امنیت شبکه
  • خدمات پشتیبانی شبکه
  • خدمات کابل کشی شبکه

خدمات نصب و پشتیبانی و مدیریت شبکه و سخت افزار به صورت حضوری و غیر حضوری در پیشگام رایانه انجام می شود. ما آماده ایم تا خدمات دهی دائمی و موقت شبکه شما را به عهده بگیریم. کلیه خدمات نصب شبکه، کابل کشی و راه اندازی تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز در شرکت پیشگام رایانه به صورت کامل انجام می شود. شما می توانید تمام خدمات کامپیوتری مورد نیاز خود را از شرکت پیشگام رایانه دریافت نمایید.

خدمات و پشتیبانی

 

از جمله مهمترین خدماتی که شرکت ها پس از نصب و راه اندازی شبکه کامپیوتر خود نیاز دارند، خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری است. شرکت ها می توانند خدمات و پشتیبانی را به صورت حضوری و یا غیر حضوری دریافت کنند. هر شرکتی که بستر شبکه را برای سازمان خود فراهم کرده باشد، نیاز به پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری تمامی بخش های شبکه دارد. داشتن یک پشتیبان مناسب شبکه کمک می کند تا از بروز مشکلات احتمالی شبکه کاسته شود و در صورت بروز مشکل نیز به سرعت پیگیری های لازم انجام شده و مشکل برطرف شود.

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

 

شبکه های کامپیوتر مجموعه ای از کامپیوترها و سخت افزارها هستند که در قالب یک شبکه به هم متصل شده اند. این تجهیزات دارای سخت افزار و نرم افزارهای مورد نیاز آن مجموعه هستند. در صورت خرابی در یکی از تجهیزات یا خطوط ارتباطی شبکه، پشتیبان شبکه وارد عمل می شود تا مشکل به وجود آماده را حل کند. خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری به تخصص بالایی نیاز دارد و فرد پشتیبان باید تجربه کافی در این حوزه را داشته باشد. معمولا متخصصین پشتیبانی شبکه کامپیوتر باید به هر دو بخش پسیو و اکتیو شبکه اشراف کامل داشته باشد تا بتواند مشکلات پیش آمده برای بخش های مختلف شبکه را حل کنند. از طرفی دیگر بسیاری از شبکه به دلیل وسعت و پویایی سرویس ها و خدمات نیاز به پشتیبانی 24 ساعته دارند. برای بسیاری از شرکت ها استخدام پشتیبان شبکه در سه شیفت کاری ممکن نیست. از این رو برای حل این مشکل به برونسپاری خدمات پشتیبانی روی می آورند. این کار علاوه بر کاهش هزینه ها، مزیت های بسیاری برای کارفرما دارد.

پشتیبانی شبکه و سرور

داشتن سرور برای هر شرکتی که دارای شبکه کامپیوتر است، برای انجام بسیاری از فعالیت های روزانه ضروری است. هنگام مدیریت و نگهداری زیرساخت شبکه کسب و کار، پشتیبانی از سرور موضوع مهمی است. سرورها اطلاعات حیاتی کسب و کار مشتری را نگه می دارند. سرور درخواست ها را پردازش و داده ها را به رایانه های موجود در شبکه منتقل می کند. در واقع سرور وظیفه ارائه خدمات نرم افزاری مختلف در شبکه را بر عهده دارد.

 

اگر کسب و کار کوچکی دارید، احتمالاً سروری دارید که مواردی مانند ایمیل، چاپگرها و پایگاه‌های داده را کنترل می‌کند. بنابراین، شما نیاز به داشتن سیستم های پشتیبانی سرور برای نظارت و اطمینان از عملکرد صحیح کسب و کار خود دارید. در نتیجه ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که آسیب های جبران ناپذیری به کسب و کار شما وارد کند. برون سپاری پشتیبانی سرور خود به شرکت های پشتیبانی سرور می تواند از این اتفاق جلوگیری کند. سازمان های موفق با داشتن سیستم های پشتیبانی سرور از سلامت و امنیت شبکه کامپیوتری خود اطمینان حاصل می کنند. اگر سرور خراب شود و به اصطلاح از کار بیفتد، کل شبکه تحت تأثیر این خرابی قرار می گیرد و در نتیجه کار روزانه متوقف می شود. بنابراین، استفاده از پشتیبانی روزانه از سرور برای جلوگیری از خرابی کل شبکه مهم است.

اهمیت پشتیبانی شبکه

 

شبکه های کامپیوتری متشکل از بخش های سخت افزاری و نرم افزاری متنوع است. تمامی سخت افزارها و نرم افزارهای مورد استفاده در شبکه های کامپیوتری باید به صورت هفتگی یا ماهانه به روز رسانی و عیب یابی شوند. اگر برای اتصال کارمندان و مشتریان برای سرعت بخشیدن به کارها از شبکه کامپیوتری در محل کار خود استفاده می کنید، پس باید مفهوم خدمات پشتیبانی شبکه را به معنای واقعی درک کنید. درک ماهیت پشتیبانی و خدمات در زمان بروز مشکلات و قطعی های سیستم شبکه بسیار حیاتی است.

 

پایداری شبکه کامپیوتر برای بسیاری از مشاغلی که بر بستر شبکه و اینترنت فعال هستند، ضروری است. به همین منظور برای جلوگیری از مشکلات و قطعی های شبکه باید رویکرد مناسبی را اخذ کرد. استفاده از خدمات پشتیبانی در چنین مواقعی از بروز مشکلات و آسیب ها در آینده جلوگیری می کند. همچنین در صورت بروز مشکل، تیم پشتیبان شبکه به سرعت وارد عمل می شود و مشکلات پیش آمده را به سرعت رفع می کند. دسترسی به یک تیم حرفه ای خدمات شبکه به صورت 24 ساعته برای بسیاری از کسب و کارها منافع بسیاری را به دنبال دارد.

وظایف پشتیبانی شبکه

 

نگهداری روزانه از شبکه های موجود یک شرکت از مهم ترین وظایف خدمات پشتیبانی شبکه است. وظایف پشتیبانی شبکه می تواند شامل تست معمول، عیب یابی و به روز رسانی کامل شبکه باشد. با توجه به مقیاس دانش و مهارت هایی که یک پشتیبان متخصص شبکه نیاز دارد، استخدام کارکنان داخلی می تواند پرهزینه و اضافی باشد. شراکت با یک ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات مدیریت شده مانند پیشگام رایانه یک راه حل فناوری مقرون به صرفه برای تمامی مسائل مربوط به پشتیبانی شبکه است. عقد قرارداد با یک ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات مدیریت شده، اصول اولیه راه اندازی و حفظ زیرساخت فناوری اطلاعات بر عهده یک تیم ماهر است که مسئول نظارت بر عملکرد روان شبکه است. تیم پیشگام رایانه، پشتیبانی کامل فناوری اطلاعات و شبکه کامپیوتر را با یک تیم متخصص در تمامی بخش های مجموعه شما را بر عهده می گیرد.

چرا پشتیبانی شبکه مهم است؟

شبکه ها و سیستم های کامپیتوری جز لاینفک شرکت ها و سازمان های کوچک و بزرگ امروزی هستند و ناگزیر از ایراد و اشکال وخرابی. معمولا در شرکت ها و سازمان های بزرگ فرد و یا افرادی مدیریت بخش فناوری و اطلاعات و واحد آی تی آن مجموعه را به عده دارند که بایستی هر یک در زمینه های مختلف شبکه و انفورماتیک دارای تخصص باشند که از پس مشکلات و ایرادات احتمالی بر آیند. بدیهیست که به خدمت گیری و استخدام چنین متخصصینی بسیار پر هزینه است و این مسئله جز مشکلات اصلی صاحبین کسب و کار است.

 

از طرفی شرکت های کوچکتر قادر به پرداخت هزینه های استقرار تیم فناوری اطلاعات و یا پشتیبانی شبکه جهت دریافت خدمات شبکه ‌نیستند، این در حالیست که نیاز به پشتیبان شبکه و کارشناس IT در مجموعه های فوق جهت رفع مشکلات شبکه و سیستم های کامپیوتری به طور همیشگی وجود دارد. جهت خلاصی از مشکلاتی که ذکر شد، استفاده از شرکت هایی که دارای سابقه و تجربه ی مناسب در زمینه ی ارائه ی خدمات پشتیبانی شبکه و مدیریت شبکه باشند بسیار کار گشاست. شرکت های خدمات و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری با داشتن نیروهای متخصص می توانند حرفه ای ترین خدمات را با کمترین هزینه به شرکت ها و سازمان ها ارائه دهند.